Jom Detox Dan Ketahui Kesan Toksin Terhadap Tubuh Badan Anda..

Korang tau tak yang sebenarnya kita dan toksin memang tak dapat dipisahkan.. 

Tau tak kenapa?? haa... jom kita kenal siapa toksin ni sebenarnya..

Korang mesti dah tau lama kan yang tentang badan kita ni sebenarnya umpama kilang.. pernah tak korang pegi ke mana-mana kilang yang heavy industry?? mesti korang terbayang-bayang yang kilang tu keluarkan asap dan sisa toksin.. Sebenarnya badan kita pon macam tu juga.. Aktiviti-aktiviti sel dalam tubuh kita sebenarnya menghasilkan toksin.

Tapi jangan risau ye.. kerana badan kita ni sangat hebat.. badan kita ni boleh neutralizekan semua segala toksin-toksin tu tanpa bantuan dari pihak luar.

Dan satu lagi antara punca toksin dari aktiviti tubuh badan kita ialah makanan yang tak tercerna. Korang tau tak kalau kita makan terlalu banyak sangat makanan,, pasti ada sebahagian yang tak dapat dihadam.. sebahagian itulah yang akan menjadi toksin.. Ingat tak Rasulullah pernah berpesan berhenti makan sebelum kenyang.

Itu adalah salah satu terjadinya toksin kat dalam badan kita.. 

Faktor luaran pon tak kurang hebat juga tau.. 

1- Korang mesti tak perasan makanan yang kita makan tu tak berkhasiat. contohnya makanan ringan yang ntah kita pon tak tau bahan apa yag dimasukkan ke dalam tu kan..

2- Buah-buahan dan sayur yang tinggi dengan bahan toksin.


Ramai yang cakap "Saya makan buah yang segar, tak kan la buah yang beli kat kedai tu ade toksin pulak"

Tapi korang tau tak yang sayur dan buah yang kat kedai tu sudah beracun kerana dibaja dengan kimia, ada yang yang diawet dan sebagainya.. semua tu kan toksin.. ye sangat tak bagus untuk tubuh badan walaupun sebenarnya kita nak makan sayur dan buah buahan untuk kebaikan diri kita.

3- Asap


Asap juga merupakan salah satu toksin yang mungkin anda tak perasan kehadirannya.. Antara asap yang biasa kita hadap setiap hari adalah asap rokok, kereta, kilang,, bahan bakar dan yang sewaktu dengannya.. Kalau toksin dalan udara tu kita boleh nampak mesti semua orang dah pakau topeng oksigen kan..

4- Pakaian


Haa.. part pakaian ni mesti ramai yang macam tertanya-tanya kan..Sebab bukannya kita tak cuci pakaian.. Tapi kita perasan tak yang sabun cuci yang kita gunakan untuk mencuci pakaian tu tinggi bahan kimia atau tidak?? Kita akan guna, cuci dan pakai pakaian tersebut tanpa perasan yang sebenarnya pakaian itu sudah tercemar dengan bahan kimia yang kita sendiri tak perasan kewujudannya..

5- Krim/losyen


Banyak produk di pasaran yang kita tak tau kesahihannya berkenaan dengan kandungan bahan kimia yang terkandung di dalamnya.. Sering kali kita memakai krim muka dan losyen yang tak diketahui sumbernya.. ya, dengan cara ini juga bahan kimia yang bertoksin tadi boleh meresap masuk ke dalam tubuh badan kita melalui kulit.. 


Dan kesudahannya badan kita penuh dengan toksin.. 

Jika toksin banyak dalam badan, kita juga boleh menjadi stress atau tertekan. 


Di sini Eda ada senaraikan 7 tanda jika toksin banyak dalam badan:


1- Selalu keletihan.


Walau dah cukup tidur dan minum kopi yang banyak, namun tetap juga berasa letih.

2-  Berat badan susah nak turun


Ini adalah tanda terbesar tubuh badan kita sebenarnya dipenuhi toksin sehinggakan apa sahaja ubat, supplement mahupun senaman tidak mampu menurunkan berat badan kita.

3- Nafas yang berbau


Nafas yang berbau sering dikaitkan dengan masalah penghadaman , tetapi ia juga bermakna hati anda sudah tidak mampu menghapuskan terlalu banyak toksin dalam badan anda. Sehinggakan bau nafas yang busuk itu tetap kembali.

4- Sembelit


Apabila sembelit, najis dan toksin dalam tubuh tidak dalat dikeluarkan dengan baik. Dan akhirnya semua toksin terkumpul lalu memberi kesan pada badan. Sembelit juga boleh mengakibatkan sakit kepala, sakit badan dan keletihan.

5- Sensetif pada bauan


Individu yang mempunyai kansungan toksin yang kuat selalunya akan bertindakbalas dengan bauan, terutamanya bau wangi. Anda mungkin mengalami pening, sakit kepala atau sakit perut apabila tercium bauan yang kuat. 

Ini adalah saatu tanda yang anda mempunyai toksin yang banyak dalam tubuh kerana bereaksi dengan bauan daripada bahan kimia dan ini bermaksud anda perlukan DETOX!!

6- Sakit kepala


Jika anda sering mengalami sakit kepala, kemungkinan besar racun toksin telah terlalu banyak dalam dalam tubuh anda sehingga mengganggu peredaran darah anda menyebabkan sakit kepala terjadi.

7- Reaksi kulit


Ruam dan gatal-gatal pada kulit adalah tanda tubuh cuba menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air. Selain dari itu, jerawat, bisul dan masalah kulit yang lain menunjukkan anda ada masalah toksin berlebihan. Jerawat khususnya boleh dikaitkan dengan racun dalam makanan yang diambil atau penggunaan produk penjagaan kulit. 


Dan bulan ni adalah bulan yang paling menarik kerana pihak Shaklee telah pon melancarkan KEMPEN DETOX.. 




Antara yang paling best adalah dengan membeli SET DETOX ni anda akan dapat:

- FREE MEMBERSHIP
- dapat beg eksklusif #LiveAmazing
- dah jadi member, harus la dapat HARGA AHLI kan..

Paling best bila hasil selepas detox.. kompom marvellous!!

Jom detox ramai-ramai dan Eda boleh coach anda.. sape nak boleh cepat-cepat WhatsApp Eda okeh.. Boleh dapat FREE MEMBERSHIP tau..


Nak tahu lebih lanjut tentang DETOX PARASIT?? Jom klik entry ni.. DETOKS PARASIT PART II


Semoga bermanfaat ya..  


Jangan segan silu untuk menghubungi Eda untuk membeli produk Shaklee atau anda juga saya boleh daftarkan untuk menjadi ahli Shaklee.. Jangan malu-malu ya.. 

Kalau nak semak harga produk Shaklee boleh 
klik sini --> Harga Produk Shaklee

Eda Ejai
♥Shaklee Independent Distributer [ID No : 888 102]
♥Sms/whatsapp/telegram/wechat : 013-397 6474
♥1642 8561 0089 Maybank Nor Hidawati

Saya juga mengenyorkan juga anda untuk terus order sebarang produk Shaklee kegemaran anda secara online menggunakan kreadit / debit kad melalui link di bawah. Klik sahaja gambar eSELL dibawah dan ikut arahan yang diberikan. =D



No comments: