Diari Seorang Pengedar Shaklee..


Ya saya adalah seorang pengedar Shaklee yang berdaftar dan juga merupakan surirumahtangga sepenuh masa.. Menjadi surirumah adalah bukan semudah yang disangka.. dan juga tidaklah seterok mana.. Alhamdulillah saya gembira.. 

Pada mulanya saya mendaftar untuk menjadi ahli Shaklee hanya sekadar untuk makan sendiri.. kerana pada ketika itu saya mengalami masalah dalam penyusuan pada bulan Ramadhan..Namun lama-kelamaan saya menjadi seronok dengan berkongsi khasiat produk Shaklee dengan rakan-rakan..

Menjadi pengedar Shaklee yang berpusat dirumah bertemankan anak-anak bukan suatu kerja yang mudah.. Pengurusan masa yang paling penting.. Kita semua telah dikurniakan masa yang sama 24jam seorang.. Jadi terpulang kepada individu itu sendiri bagaimana meraka menguruskan masa..

Kebiasaannya disebelah pagi saya akan lebih kepada menguruskan anak-anak, memasak, memberi anak-anak makan dan mengambil anak dari sekolah.. tetapi fanpage saya tetap tidak saya abaikan kerana semua yang saya 'publish'kan di page telah selamat saya buat 'schedule' pada malam sebelumnya.. saya tidak perlu senantiasa mengadap PC sepanjang masa.. 

Setelah selesai semuanya baru saya akan membuka pc pada sebelah petang.. ketika anak-anak sedang 'nap' saya akan cube membalas semua PM dari pelanggan.. dan pada masa ini juga saya akan buat pembelian secara online.. sangat mudah.. semuanya di hujung jari.. 

Dengan menceburkan dalam Shaklee saya juga telah ditemukan dengan ramai rakan-rakan yang sealiran.. Misi dan visi yang sama.. jadi mudah untuk kami berkomunikasi.. Melalui group Lady Boss, rakan-rakan ETS dan geng Mokcik Kayo yang sentiasa memberikankan semangat untuk saya dan rakan-rakan lain untuk terus maju dalam Shaklee.. dan inilah rahsia kami.. (anda pon boleh menyertai kami jika anda mahu)

Sentiasa muhasabah diri.. lebihkan kebergantungan kita kepada yang di "Atas".. dan selalu ingat bahawa setiap orang pasti ade rezeki yang telah diaturkan oleh Allah s.w.t.. itu juga saya dapat setelah saya menyertai Shaklee.. walaupun baru setahun jagung saya menceburkan diri dalam Shaklee, Alhamdulillah setiap bulan bonus dari Shaklee terus masuk ke akaun.. inilah yang saya amat suka dalam Shaklee.. hanya duduk dirumah dan semua urusan dilakukan secara online.. 


Eda Ejai
 Shaklee Independent Distributor [ ID No : 888 102 ]
 Contact No | WhatsApp/SMS :013 3976474
 Email : hidawati.kadiso@gmail.com
 Laman web: edaejaishop.blogspot.com
 Page : http://www.facebook.com/edaejaishop

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...